10 Ekim 2009 Cumartesi

dalga dalga google

İnternette google ile ilk ne zaman tanıştığımı hatırlamıyorum ama ilk defa düz beyaz sayfa gibi ekranı gördüğümde bu ne biçim site lan böyle dediğimi hatırlıyorum. İlk göz ağrım yahoo idi , çalıştığım ithalat şirketinde yabancı firma aramam gerektiğinde ise altavista ve hotbot kullanıyordum. Google'dan ilk tırsmam ise google analytics sayfası ile tanışmam ile oldu. O gün bugündür microsoft kadar google'a da kıl olmaya başladım ama bükemediğin eli öpeceksin misali google servislerini daha bir kullanır olmaya başladım. Adamlar interneti sarmalamış bastığın tuşun şiddetine kadar log tutuyorlar nerdeyse , karşı durabilecek bir yer mi var ? hadi microsofta karşılık linux sevdası ile bertaraf edebiliyoruz bilgisayar ve program çalıştırma işini ama o bilgisayar internete girdiği anda google'ın önünde ceketi iliklemesi gerekiyor insanın.

Google_Wave_snapshots_inboxBenim anladığım kadarıyla Google internet iletişiminde başka bir seviyeye geçmeyi planlıyor , microsoftun senelerdir passport , live falan diye uğraşıp da davalardan başını alamadığı için belki beceremediği bir şeyi ; insanların bütün iletişim kaynaklarını tek çatı altında toplayarak her yere ayrı nik , şifre avatar ayarlama , durum mesajlarını dinlediği şarkyı falan ayrı ayrı yayınlama derdine son veriyor ( ya da bence verecek diyeyim ). Resmi google blogunda yazdığı üzere "manuel iletişim formlarının bir imitasyonu olan iletişim sistemleri yerine  bilgisayarların mevcut yeteneklerini avantaja çeviren yeni bir iletişim sistemi dizayn etsek ne olur acep ?" diye kendilerine sorup önce Walkabout ismini düşünüp sonra da Wave dedikleri dalga'yı beklemeye başladık haliyle . Beta tester için isim yazdırdım ben tabii kaç milyonuncu sırada olduğumu bile sormadım , çıkarsa ne ala çıkmazsa zaten eninde sonunda kullanıcaz. Googlecu abile bu wave şeysinin de açık kaynak kod üzerinde süreceğini böylelikle geliştirici camianın da katılımını sağlamak istediklerini ayrıca resmi blogda belirtmişler.google_wave_logo_final640

Bu Wave projesi Google'ın büyük oranda internet tabanlı olarak çalışan bir işletim sistemi ile bilgisayar ve internet alemine kesin darbeyi vurma yolundaki önemli bir adımı diyerekten yazıyı sonu gelmez komplo teorilerine bağlayalım.