19 Ekim 2009 Pazartesi

temiz doping , üstelik pırıl pırıl

Pırıl pırıl sicili var diye insanın suç işleme hakkı varmıdır ? Ya da hayatta ne kadarlık bir temiz sicil kıdemi bize sınırsız ahlaksızlık yapma imkanı verir ? Fenerbahçe-Efes Pilsen final serisinin 3. maçına karaborsa biletle girmiştim ve maç uzatmaya gittiğinde ulan bu seriyi kaybederiz galiba diye içimden geçirmiştim.Nitekim öyle de oldu , seriyi kaybettik.Aylar sonrakgon bu maçlarda alınan örneklerden doping çıktığını okuduğumda şaşırmıştım , ama daha çok şampiyonluk maçında milli takım oyuncusunun dopingli çıkmasını sıradan bir olay gibi ele alıp sadece avrupa şampiyonasında bölgesinde iyi eleman yok diye kerem gönlümün yokluğuna hayıflanarak bakan medyaya daha çok şaşırmıştım. Aynı maç sonunda alınan numunelerden ikinci oyuncuda da aynı maddeden amma velakin sınır değerin 2-3 birim altında çıkması (ki resmen doping olmasını engelliyor bu değer) da kimseyi şaşırmadı bizden başka herhalde. Fenerbahçenin "lobi ve yaygara özürlü" yönetimi sayesinde bu olay yaa bizim kerem mi , iyi bilirim ben onu pırıl pırıl çocuktur yapmaz öyle bir şey kıvamına geldi çattı. Üstüne üstlük son kupa finalinde bazı efes pilsen taraftarı olmak gibi şuur kaybı yaşamış kişiler tarafından video klip tadında surata takılan maskeler ile allanıp pullanarak masumiyet katsayısına bir kaç puan daha eklendi. Son olarak da büyük siyo Tuncay Özilhan tarafından basın danışmanlarına yazdırılmış bir basın bildirisi ile zeytinyağı kıvamındaki hamleler devam ediyor. 100 yılı geçmiş kulübe 100.yıl kitabı hediye etmekten bahsedebilmek de baya bir cehalet gerektirir.



Gazeteci olsam neyi sorardım acaba diye beyin cimnastiği yapıverdim hemen ; Bir takımdan numune alınan iki oyuncuda da aynı maddenin farklı seviyelerde bile olsa çıkması tesadüf müdür yoksa değil midir ? Röportajlarda düzgün cümleler kuruyor veya maç başına faul ortalaması düşük gerçekleşiyor veya etliye sütlüye karışmayan bir tipi var diye resmen dopingli olduğu tescillenmiş bir oyuncuyu aklamak ve paklamak için federasyondan ceza kurullarına kulüp yöneticilerinden medya asalaklarına kadar bin tane adamın şaklabanlıkta sınır tanımaması hangi spor ahlakına sığmaz da taşar ? Naumoski'nin oynadığı efes ile bu efes aynı takım mıdır ?

*Okuyunuz : Efes Pilsen haddini aşıyor / papazin cayiri