26 Kasım 2010 Cuma

Kızlarının elinden tutabilen babalar ve Alex
























Bir baba için kızının elini tutmak bir kız çocuk için de babasının elini tutmak tarif edilmez bir şeydir. O ufacık elin sıcaklığı , sizin canınızdan kanınızdan olma bir varlık olduğunu hatırlatır daha sıkı tutma isteği uyandırır. 5 senedir kız babası olanlara karşı zaafım var , bir yoldaş bir arkadaş gibi görüyorum hepsini.Hangi sosyal statüde olursak olalım kaderimiz aynı olduğundan belki de , yıllarca gözünden bile sakınıp büyüteceksin ve bir gün senden daha çok sevdiği bir adam bulacak ve onunla birlikte gidecek , işte benim ve alexin ve bir sürü kız babasının kaderi. Akşam akşam twitter'da bir mesajda alexin kızlarıyla çekilmiş fotografını görünce kafama doluştu yine bu saplantılar . Zorlamayla da olsa alex ile bir ortak noktamız var diye sevinsem mi , kız babasının değişmez evrensel yazgısını hatırlamış olmaktan dolayı üzülsem mi karar veremedim. Ama şunu farkettim ki alex bu sene gözüm(üz)e daha bir farklı görünüyor sanki , daha samimi , daha içten daha farklı bir havası var . Bu sene ilk kez bu kadar yedek kalmasından mıdır , ya da sene sonunda ayrılma ihtimalinin her seneden daha fazla olmasından mıdır nedir ayrılık günü yaklaşan iki dost gibi birbirimize daha çok yakınlaşmak için debeleniyoruz ( ya da ben böyle hissediyorum). İtiraf edeyim ben alexi ilk geldiği dönemde hiç sevmemiştim , çünkü alexin gelişi pierre van hoijdonk'un gidişini hızlandırmıştı , oysa ben pierre'in bir efsane gibi bu takımda futbolu bırakmasını ve teknik ekibe geçmesini beklerdim.Aslında alex ve pierre harika bir hücum gücü oluştururdu ama daum dengesizi böyle bir kadro zenginliğini uzun süre hazmedemezdi.Nitekim en fazla 1 sene aynı kadroda yeraldılar ve pierre takımdan ayrıldı meydan alexe kaldı. Çünkü daumun oyun kurgusunda pierre gibi eleştiren saha içi lidere yer yoktu .Evet kendimce kurguladığım bu sebep-sonuç teorisinden dolayı alexi sevemedim uzun süre hatta tüm seviyesizliğimle küçük maçların büyük topçusu koşmayan alex deyimine bile katıldığım oldu . Biraz daha ileri gideyim 3-3lük schalke maçındaki oyunuyla kendisine hayran kaldığım lincoln için keşke alexin yerinde o olsaydı diye iç geçirdiğim bile oldu ( allahtan gs'a geldi de gerçek yüzünü gördük ) . Brezilya çetesi kurup Anelka'ya top oynatmadı diye küfür ettiğim bile oldu.
Ama bu sene farklı işte , sırf şu fotografın hatrına bile kalbimdeki efsane futbolcular dizinine alex için bir klasör açabilirim , ister milyon dolarlık bir şirkette yönetici olsun ister yeşil sahalarda istatistik kralı isterse bir çay ocağında garson ; kızının elinden tutan baba'ya karşı zaafım var . Ben kızımın elinden tuttuğum anı dünyalara değişmem , eminim alex de öyledir .