29 Ağustos 2009 Cumartesi

tutamıyorum zamanı

cashback2006kj5 İlk kez facebookta bir dostun mesajında görmüştüm bu afişi , cumartesi günleri olağan kadıköy ziyaretlerimden birinde dvd rafında görünce kaptım hemen. Film ingiliz yapımı , ingilizler niye daha çok film çekmezler merak ediyorum . Film afişine bakınca değişik çağrışımlar yapabilir ama pek alakası yok. imdb.com'da filmi araştırdığımda iki tane kayıt çıktı birisi 2004 yılı yapımı 18dk. lık bir kısa film , diğeri de 2006 yılı yapımı 102 dk. uzun metraj. Yönetmen yapımcı hep aynı , heralde önce kısa filmi yaptıktan sonra keşke şurayı şöyle yapsaydık , şu sahneyi buraya bağlasaydık diye düşünerekten uzun metraja çevirmişler.

Film bir güzel sanatlar öğrencisinin uykusuzluk problemine derman olsun niyetiyle bir süpermarkette gece vardiyasında işe başlaması ve buna bağlı olarak hayalgücünün onu nerelere götürdüğü ile ilgili . Bu gidilen yolu çizerken de pek çok kişinin en fantastik hayallerinden biri olan zamanı , mekanı , insanları ve olayları dondurarak içinde gezinme yeteneğini kullanıyor , bunu da bazı sahnelerde komedi bazı sahnelerde drama unsurlarını öne çıkarmak için dengeli kullanınca izlemesi gayet keyifli ve akıcı bir film oluyor.

İnsan bir filmde kendinden parçalar bulunca daha bir hoşuna gidiyor , üniversitede okurken yazın otellerde gece vardiyalarında bolca çalışmış biri olarak o bitmek bilmeyen dakikaları saya saya güneşin doğmasını nasıl beklediğimi hatırladım bu filmi izleyince , ne içtiğim kahvelerin ne de kurduğum hayallerin haddi hesabı olurdu . O nöbetlerde fenerbahçeye kaç avrupa kupası , kaç şampiyonluk kazandırmışımdır ben bile hatırlamam.

Filmdeki favori karakterim market müdürü.

Kısa film tanıtımında geçen güzel cümle

...You give 8 hours...They give you money...