9 Ağustos 2009 Pazar

varan 1

0000024805spor sayfaları manşet atarken çok kullanır böyle varan 1 , varan 2 diye 3'den fazla kullanıldığına da pek rastlamadım genelde varan 1'de kalıyordu. Neyse bu sene böyle blogdan lig takibi yapacağımız için varan 1 gibi klasik ama etkileyici bir başlık ile açalım dedik. Genelde ligin başlangıç maçlarını izlemem (aydın faciasından bilinçaltımıza işleyen bir alışkanlık galiba) bu denizli maçını da radyodan dinleyim dedim , izmite gidiyordum ve yol boyunca dinleyecek düzgün bir radyo yoktu . Frekansları gezerken önce Lig Radyo mu neyse onu buldum acaip donuk ve soğuk anlatan biri vardı , yolda uykum geldi bir gebze civarlarında bir iki kamyon sollarken arabayı savurduğumu farkettim hemen camı açıp biraz hava çektikten ve ayağımı gazdan biraz çektikten sonra frekansları gezmeye başladım bir maçı anlatılıyordu ben kanalı açtığımda hangisi olduğunu anlamadım 3 saniye sonra "... mikrofonlarımız denizli'de" deyince aha buldum trt'yi deyip sevindim , trt'den devam ederken gebze'den otoyola girdim , yolun yönü değişince trt yayını da gitti . En son duyduğum guiza'nın 1dk. 'da attığı golle 1-0 önde olduğu idi fenerbahçenin , izmite kadar adam gibi dinleyemedim maçı . İzmite gelip arabayı parkettiğimde yine lig radyoyu açtım donuk maç anlatımına razı bir şekilde , dos santos bindirme yapmış kale ile karşı karşıya iken topu yandan auta yolluyordu ben açtığımda sonra biraz denizli bastırır gibi oldu galiba top orta sahada dolanıyordu daha çok . Bu lig radyonun anlatımından bir şey anlamak çok zor , trt'de ne güzel stadı tarif ederler , hocanın sahanın neresine kadar çıktığından hangi tribün tarafından kornere çıktığına kadar anlatırlar böylece gözümüzde biraz oyunu canladırabilirdik . Ben böyle kafamda kıyaslama yaparken denizli stadında elektrikler kesildi , 2 tane kulenin elektriği gitmiş.  Biraz gevezelik yaptı spiker ama baktı başedilecek gibi değil araya reklam girmeye başladılar , ben de sıkılıp kapattım radyoyu. Sitenin içinde biraz dolaştım sonra bizimkiler geldi onları arabaya bindirip istanbula yola çıktım , yine açtım radyoyu spiker hala jeneratörden şehir şebekesinden falan bahsediyor , arka koltuktan "müzik açsana dinleyelim" isteği gelince de değiştirdim kanalı .

Sabah internetten sonuçlara baktığımda guiza'nın bir de maç sonunda gol attığını öğrendim. Bu sene guiza'dan çekeceğimiz var anlaşılan :) Süper kupa finalinde izlediğim ve denizli maçında dinlediğim kadarıyla daum takıma biraz dokunmuş , geldiğini belli etmiş. Guiza geçen seneki fiyasko rolünden kendini kurtar(acak)mış gibi görünüyor , ne acıdır ki guizanın çıkışı semih'in işini zorlaştırıyor . Etiketi seven bir camia olduğumuz için bu sene 15 gol civarında gol atarsa guiza'yı efsaneler arasına yerleştirir bizimkiler hemen. Neyse bu guiza konusuna ilerki günlerde tekrar değiniriz illa ki özel olarak şimdi çok deşmeye gerek yok. Yeni transferlerden bir tek Dos Santos iş yapacak gibi duruyor . Benim merak ettiğim özer hurmacıyı ne yapacak daum . Çünkü büyük ihtimalle m.topuz konusunda aziz yıldırımdan sık sık gerek direkt gerekse basın yoluyla fırça yiyeceğinden m.topuzun oynayabileceği durumlarda dışarda kalması biraz zor , emre desen zaten her daim torpilli yeni transfer christian da bukadarparaverilmişadamoynatılmazmı? kontenjanından girecek dolayısıyla özer ancak alex ve emrenin sakatlığı , deividin kart cezalısı falan olduğu durumlarda veya turu garantilenmiş kupa maçlarında oynar .


Daum eğer pierre'in geldiği ilk sene gibi şapkadan tavşan çıkartamazsa rijkaard çok fazla deneme-yanılma yapmaya kalkmadığı takdirde gs'yi geçmemiz biraz zor gibi geliyor. Biraz hıncal uluç gibi olacak ama "daumun ve fenerbahçenin şampiyonluğu rijkaard'a bağlı" ... bence tabii :)